onsdag 20 mars 2013

Underbara Kickan

Som alltid är glad.
Patrik har alltid sagt, om ett skratt förlänger livet så kommer Elina bli 150 år.
Det stämmer nog!

Igår kom de förbi med hemlagad blåbärspaj och vaniljsås. Skratt och gråt, bubbel om goda minnen varvade kvällen. Jag ville inte att de skulle åka hem ...
-Tack Milla blir lika lycklig varje gång vi ses

Hon kallas för Kickan men heter Elina.
Elina är dotterns första vän.  De är födda den 25 januari resp. 26 januari 1991. Elina föddes två månader för tidigt så vi hade tur!
Sedan dess har de följts åt. Vi bodde på olika gårdar och de gick iofs på olika dagis men träffades på kvällar och helger, gick på badhus, åkte pulka, lärde sig åka skidor i Kläppen mm.
När Palina fick sin lillebror så var Elina precis lika lycklig. De var drygt 2 år när han föddes så uttalet på Pontus blev Lille-Dontus för Elina, och är det fortfarande.
De började på 6-års tillsammans, det var på Bagartorpsgården i Solna.
En underbar grupp med 8 barn, tre tjejer och fem killar.
De bytte skola till Alfaskolan när de började 3:an och där gick de till 9:an som avslutades med bal. Nu hittar jag ingen bild från balen, men jag ska leta, för det var sååå fina!

Sedan har Elina flyttar och skapat sig ett liv på Ekerö, sambo, hund och hus och nu är en lite bebis på väg. När jag skriver dessa rader så har jag gåshud över hela kroppen, den känns som om hon vore mig egen. Jag är så glad över att hon har sin kärlek och att hon är lycklig.
Bebis förväntas komma på låååååååångfredagen, ett PÅSKÄGG minsann!
Ni måste komme upp på BB sade de när de gick igår, men goa Elina, jag väntar tills ni landat och närmaste familjen fått gosa i fred.


Här har vi glöggmys innan Palina åkte till Österrike för att jobba 2010. Bakom ligger Lille-Dontus.

Inga kommentarer: