fredag 22 mars 2013

Fredag & Tjejmiddag

Kan det blir bättre?
Det blir knytis hos Liselott och jag ska göra en Zucchinigratäng, som jag äääälskar!
Zucchini
Purjolök
Creme Fraiche
Philadelfiaost
Permeranost
Salt, vit- och svartpeppar
Jag kör inte med dl-mått utan jag svänger ihop detta bara så där. Ibland blir den super god ibland inte ... haha. Nej skojar bara, det blir alltid god!


I morse packade jag ner skidkläder så nu är det klart. Jag älskar mina skidkläder, jag skulle kunna gå i underställ mest hela dagarna.
Jacka & Skidbyxor
Skidglasögon (ett måste)
2*Underställ
2*Skidstrumpor
Ulltröjan (inköpt 1988) still going strong.
Peaktröja med polo (inköpt 1995)
Flanellskjorta (inköpt 2008 - så den är ju färsk)
Till slut ... Min älskade snusnäsduk!

Sedan ska ju allt annat med, typ vanliga kläder, för vi ska ut och äta middag varje kväll och då kan man ju inte gå i skidkläder. Jo i Åre och Sälen kan man det men inte i Tyrolen. Där klär de upp sig minsann och det gäller även för Svennebanan och hans familj.



1 kommentar:

Ingrid sa...

Hoppas ni haft en skön påsk och en vilsam ledighet. Den där gratängen är så god. Vi brukar ju göra den ibland och tänka på dig :0)

~Ingrid