tisdag 5 maj 2009

Åland

Ja, nu är vi tillbaka från klassresan på Åland.
Det var mycket fix och trix med att få till resan, så jag blev så glad när den blev så lyckad.
Vi startade tidigt på fred morgon, ALLA var där i tid med ett stort leende på läpparna. Det var väldigt många passagerare, el ska jag säga pensionärer som skulle till Åland, så cityterminalen var full. Jag trängde mig fram till chauffören och sade att vi hade en bokning, så då fick vi gå före hela kön:)
På båten så fick vi gå gräddfil till lunchserveringen, gullig personal och god mat. Mycket godis blev det, så en del blev lite illamående på em...he...he
På Åland tog vi bussen ut i bushen och där väntade Mike på oss, han visade hur vi skulle ta oss igenom en höghöjdsbana på 10 m... Jag har aldrig sett så många skräckfyllda ansikten på en o samma dag, men det var också några stycken som fann sitt rätt element, de hängde i luften som värsta supermen. Gåshud....uj uj!!
Efter det tog vi bussen till Käringssunds Camping och resort, först blev det middag, Kycklinggryta, sedan inkvartering. Killarna som var 12 st fick en stor stuga, tjejerna sov 5 o 5 i två stugor, och vi vuxna fick en. Tomten var enorm, och 50 m från stranden. Kunde inte ha blivit bättre - Underbart!
Tjo och tjim hela natten lång....
Dag 2..... var vi helt slut.
Utflykt och bad i Mariehamn m chartrad buss. Lunch på Heesburger, Ålandspannkakan och goda glassar vid hamnen.
Hem och sola, spela fotboll, visa tog en runda på minigolfbanan.
Middag, bastubad, nattbad, klädpoker... killarna var inte så duktiga på det, kan jag säga...ha...ha
Dag 3..... vaknade man och förstod att man låg efter med 32 h sömn...ZZzz.
Men OJ så kul vi har haft det :)
Hoppas att klassen kommer att se tillbaka och minnas allt det roliga o pinsamma som hänt den här helgen, och när de träffas om ngt år igen, så kan de skratta åt allt de hittade på.
Kram på er klass 9a i Alfa <3

Kia sa...

Va kul att höra en till version av resan! Hoppas du vet hur mycket vi andra föräldrar uppskattar er som följde med etc!! Ni är guld!

mille sa...

Tack Kia :)

Ingrid sa...

Så himla roligt ni verkar ha haft, vad duktig du är som följde med.

~Livet i byn

Helena sa...

Klassresor sitter alltid i minnet någonstans. Bilder brukar komma fram lite då och då under åren som går. Hoppas att ni hade lika roligt som vi hade när vi var mad tjejernas klassresa för några år sedan.

Tusen tack för att du ställde upp och fixade! Jag är säker på att denna klassresa kommer att ha en speciell plats i deras hjärta! Mia