fredag 1 juli 2011

När man får barn...

.... då flyttas hjärtat ut från kroppen.
Kärleken är så stor så hjärtat får helt enkelt inte plats i bröstet.
Man kan vakna klockan fyra på morgonen och tänka på allt hemskt som kan hända dem. Man känner sig otillräcklig för att man inte alltid kan lösa de problem de kommer med. Man får oändligt många kramar. Jag älskar dig - mamma! Du är bäst!
Ibland kan jag sitta och bara le, ibland så faller det en tår. Ler åt något de sagt och hoppas på att jag alltid kommer att minnas vad de sagt.
Tänk vad de berikar mitt liv.

2 kommentarer:

#13 sa...

ÄLSKAR DIG MASSSSSSOR!

Tina sa...

Jaaa, jag kunde komma in o lämna en kommentar!!! tjohooo - dags att köpa en lott :0)

Tänkte egentligen skriva att det var väldigt fint och väldigt sant, ocha att jag har två små böcker i köket (en för varje barn) där jag skriver upp en del av barnens underbara "sägningar". Tanken är att de ska få dem när de är stora, men jag kommer säkert att sitta och läsa dem själv många gånger och minnas när det som står där sas, och fnissa eller fälla en tår, eller bara LE - underbara ungar!