lördag 6 oktober 2012

Mörker, ljus & lite grus...

Jag söker inte efter perfektionism, livet bör bestå av mörk, ljus och lite grus...

Flisan här, ja vilket tjat det är om hur mycket jag väger och om jag är snäll eller inte. Så fort det kommer hem folk, ja vänner till de som ger mig mat, så ska det frågas om detta.
Jag väger 2.7 kg, jag är 11år och JA jag är snäll, oftast!!

Någon annans vikt intresserar mig inte, ej heller om de är snälla så länge de klappar mig medhårs. Jag sitter inte i knät hos vem som helst, jag vet vad jag vill och TALAR om det för matte. Hon förstår mig bäst. Eller njaaaaa det gör nog lillhusse. Han vet precis hur jag mår, utan att jag behöver höja rösten. Däremot är det svårt att få honom att springa ärenden åt mig, han är en latmask.
Jag sover i hans säng, vid fotänden.
Han ser till att träsktrollet håller sig undan, hunden i huset alltså.
Renbäddat och mysigt har vi allt.

Alltså hunden, vad gör hon för nytta?
Jag jagar möss, både på vår tomt och grannens. Inte en mus i sikte numera kan jag säga!
Jag sitter på toan och vaktar när folket duschar så att ingen kommer in och stör.
Jag säger till när vattenskålen är tom, ja vi delar skål : /
Hon ska väl vakta el åtminstone skälla på folk som rör sig på vår tomt? Men nej, hon står på altanen och viftat på svansen. 
Ja hon viftar på svansen när hon är glad, totalt fel. Jag har sagt till henne,  att när man gör det då är man irriterad, men det förstår hon inte alls.
Hon är ju iofs aldrig irriterad.... En vänlig typ är hon allt min lillasyster, ful men snäll som sagt! 

1 kommentar:

Ingrid sa...

Snyggaste finaste Flisan, vilken fin bild på dig. Den tycker jag matte sak rama in.

~Ingrid