lördag 24 oktober 2015

Det här med loppis...

Det är ju ett ypperligt tillfälle att bli av med bra kläder och prylar. Jag tycker inte om att slänga bort fina och användbara kläder, skor och saker.
Under åren har vi åkt till Stadsmissionen och Erikshjälpen och lämnat saker. Erikshjälpen ger ju bort sina kläder, har jag för mig, och det känns extra bra.

Men i lördags var vi på loppis i alla fall, ett ganska nyöppnat i Veddesta centrum.
Men nej det gick inte bra.
De som kommer förbi och tittar på borden fyllda med kläder, skor och saker har helt annan stil.
Så vi får ställa oss på kö till loppisen i Liljeholmen i vår, och det ser jag fram emot.
Det är ju ett centrum så det blir ju mer folk som ändå är där och handlar och dessutom så bor det massa folk där.
Så nu gäller det att samla ihop lite prylar igen så får vi se vad som händer...

Men dagen var trevlig i alla fall, jag fick spendera den med söta dottern och hennes pojkvän. På kvällen åkte jag, sonen och mamma över till dem och såg på Så mycket bättre. Det var Sven-Bertils Taubes kväll och den var helt ok. Jag lever länge på en sådan kväll måste jag säga, mamma jag och barnen, det kan ju inte bli mysigare..

Länge leve familjen

Inga kommentarer: