måndag 12 september 2011

Ett möte berör...

Hur möten än blir så tror jag att det är viktigt att vi människor vågar stanna upp lite oftare och låta oss bli berörda. Det ger oss kraft och energi - som ringar på vattnet.
De som bor i storstäder har oftast blicken nedsänkt. De vill gå från punkt A till B, göra klart och gå vidare. Några av mina vänner säger - jag orkar inte med att hälsa eller stanna upp helt enkelt.
Men möten och ett hej kan ju också ge god energi, vi ser varandra, verkligen ser...
Jag har också någon som sagt, jag ser dåligt på långt håll så jag skyller på det, och behöver inte skämmas för att jag inte hälsar...
Jag hälsar och det med basta!

1 kommentar:

Carinale sa...

Visst är det viktigt att stanna upp ibland och se sig omkring.
Å andra sidan så är det också skönt att titta i backen och inte alltid känna sig tvungen att hälsa på allt å alla :)