torsdag 29 september 2011

Träff med klassen...


De jag gick tillsammans med i åtta år. Jag började ju inte förrän i tvåan så jag ligger ju lite efter...
Vi var ett järngäng. Vi ställde upp för varandra och slogs för varandra. Oftast mötte man någon från parallellklassen på rasten. Ingen blev ju direkt skadad, fysiskt iaf, lite knytnävar och brottning när man går i femman var ingen stor skandal på den tiden.
Klassen var indelad i grupper. Fotbollskillar + 2-3 tjejer, ridtjejer + 0 killar, tjejer som lockade håret och sprang på Bobadilla, tjejer och killar som friidrottade och simmade - där fanns jag.
Vi har haft en del fester och middagar tillsammans och i kväll blir det på Morfar Ginko Pappa Ray Ray. De har super god mat där och det är riktigt mysigt...
Agge, Helene och Kicki har jag inte sett på evigheter. Monkan och jag kommer alltid, sedan blir det Fogge, Jonas, Padde, Håkan, Henrik, Petta och Perre. Vilka namn - helt underbart!!

Inga kommentarer: