torsdag 27 oktober 2011

Arg...


Jag blir inte så ofta arg, men när det gäller mina barn så förvandlar jag till en Lejoninna.
Säger bara, sonens skola.
TUR, ja jag säger TUR att han har så underbara klasskamrater...
Igår fick jag höra att den nya rektorn hade sagt att hon aldrig sett en skola i så dåligt skick, och då menar hon inte inventarierna och lokalen.
Första året var toppen, men andra terminen i tvåan började korthuset rasa. Några samtal senare med lärare och tidigare rektor så förstod man att rutiner och arbetsbeskrivning inte var skolans starka sida.
Men nu går sonen där. Han vill gå kvar och då får man göra det bästa av situationen. Han har bytt Fysik B till Historia istället. De har ju fortfarande (27 okt) ingen lärare i det ämnet?! Så nu blir det idrott B, vilket jag vet att han kommer att älska, samt histora, och det borde ju alla läsa, så ingan skada skedd förutom att han tvingats välja bort något som han brinner för....

Inga kommentarer: