söndag 2 oktober 2011

Studera på distans...


Jag är ingen kursare.
Jag tycker det är super jobbigt att sitta stilla en hel vecka och lyssna, ta in information, analysera men inte göra något praktiskt mer än att äta lunch, fika och äta frukt.
Nu har jag hoppat på en distanskurs i redovisning & beskattning.
Det har gått 3 veckor och jag har gjort hur många uppgifter som helst. Fått dem analyserade av en lärare som är ekonom men jurist i botten.
Hon älskar paragrafer så Fars samlingsvolym är en given bok på bordet med sina 1706 sidor...
Jag borde hinna med fler uppgifter men en arbetsvecka går så fort. Vill ju hinna med min Zumba, spinn och matlagning också. Ja jag älskar att laga mat - det är en form av meditation för mig. Barnen bor ju fortfarande hemma så det är lika bra att köra på och låta dem vara smakpanel. Snart får man trycka i sig allting själv och rulla ner till Balance på kvällarna...

1 kommentar:

Carinale sa...

Många har sagt till mig att börja plugga.
Men jag vill inte, kan inte, har ingen lust, har ingen ro.
Så du har mitt fulla stöd :)