onsdag 25 januari 2012

IKEA... och fylla år...

Dotter fyller år i morgon och önskelistan är tom...
Hon flyttar väl snart så hon lär ju ta med sig sitt lilla bohag när hon drar så det man handlar på Ikea kommer ju till nytta även på nästa adress... En servis har hon redan, det har mormor sett till....
Så vi köpte en tempurmadrass och skydd till den, 2400 kr. Bäddmadrassen är ju nästan lika dyr som sängen i sig, när blev det så? Jag har nog dålig koll, köper ju inte sängar så ofta.
En stor spegel som hon ska ha sitt rum blev det också samt en gigantisk taklampa (jag har tröttnat på glödlampan som hängt där ett tag nu). Hon är ju inte så mycket för inredning, undrar vem hon brås på??? ;-)
Däremot har hon en fantastisk ordning i sitt rum, allt och då menar jag allt har sin plats. Imponerande... Kan inte ta år mig där, nix.
I morgon blir det en sväng till Ica, de säljer Obh Nordica Blender där, en sådan ska hon också få, så kan hon göra smothies mest hela tiden.
Hon får även ett par grå kängor och en färgparlett med 60 st ögonskuggor, någon där ska väl passa ;-)
Sedan har jag beställt ett silver-halsband med hennes namn... det är så fint sååå.
Hon har ju ett lite udda namn så när hennes kompisar köpte ballonger, mössor, muggar och nyckelringar med sina namn så fanns det aldrig något till henne.
Av sin bror sonen får hon body butter Mango fr Bodyshop, hon älskar den.
Snart ska jag slå in allting, ja förutom bäddmadrassen - det går ju bara inte att slå in den?!

MEN JISSES, hur blev det så här?
Min förklaring är följande. Min dotter var i Österrike förra året när hon fyllde 20. Hon var flera 100 mil bort och alldeles ensam på sin födelsedag. Jag var väl den som mådde sämst...

1 kommentar:

Ingrid sa...

Stort grattis till Palina från oss alla.

~Ingrid