söndag 8 januari 2012

Söndagspromenad...

I dag blev det promenad med A & A plus deras Russel Jippey på Drottningsholm och det var så fint!
Inte visste jag att man får ha hundar lösa där? Det är som en stor holme med en kanal runt, mitt i Drottningholmspark. Fylld med härligt glada hundar i alla storlekar och färger.
Nova gick med oss, hon gillar inte stora, skällande hundar. Då åker svansen in i rumpan och livet blir tråkigt...
Hon hittade en finfin STOR pinne så den bar hon runt på. Jippey trodde han kunde skrämma henne till att släppa den genoma att ta tag i den och morra bestämt. Men Nova stod lugnt och väntade, och när han skulle ta nytt tag ja då gick hon bara. Duktiga grisen, som jag ibland kallar för Britta Bacon...
Dottern vägde henne igår, hon väger 16.2 kg och katten Flisan väger 3 kg. Men som sagt, det är inte muskler som bestämmer här i hemmet ;-)

Vi gick förbi Kina slott och runt och sedan blev det en kaffe på Pressbyrån, fiket var stängt. Men jag ser fram emot våren när de har utställningar där med bla S.t Paulas och Pelargoner.

När vi kom hem blev det Ciabatta, mozarella, Serrano, basilika, olivolja och röd lök. Sedan tittade vi på Stjärnorna på slottet på Svt.play :)

1 kommentar:

Ingrid sa...

Japp, tulpanmördaren har väl gjort allt fel inser jag. Ska köpa en ny bukett i morgon och prova enligt dina tips. Jag har alltid haft i massor av vatten. Kanske är det ett av felen och sällan bytt vatten...mummel-mummel!!

Här är det - 30 C så ögonfransarna fryser ihop om man går ut. Inte kul och fy så trist för djuren både vilkda och tama.

~Ingrid