måndag 13 februari 2012

Klädinsamling...

Nu står det 6 pappkassar med kläder som ska till de HEMLÖSA i stan. Convictus även kallad Bryggan på Roslagstullsgatan 10 tar emot allt, och det som inte kommer någon till behållning kör de vidare till Erikshjälpen.
Tidigare har jag kört kläder mm till Stadsmissionen, men de tar ju betalt för plaggen när de säljs vidare... och har man inte pengar till mat hur ska man då ha råd med en tröja eller byxor för 50 kronor?

Läste på deras hemsida att många kastar gamla halsdukar, handskar, vantar mm. Det vill de verkligen ha, så nu har jag packat ner allting som jag tror att mina familjemedlemmar inte använder längre... Får väl se om det blir ramaskri här?!

Det känns så skönt att få ge, hela mitt hjärta blir varmt av det.
Kram på er alla!

Inga kommentarer: