torsdag 13 december 2012

Fira körkort och Subway



I går så firade sonen och jag att han fått körkort. Egentligen skulle vi gått ut och ätit redan i fredags men det gick i stöpet.
I går gick det inte heller, sambo var på julbord och dottern på filmvisning på SF istället för luciavaka på stan. Skönt när de väljer ett alkoholfritt alternativ till luciavaka, tycker jag.
Så sonen och jag åkte till Subway, han körde klanderfritt i den djupa snömodden. Han hanterar  banne mig bilen bättre än jag, sjukt stolt mamma är jag!
Han tänker på avståndet, han är inte feg och han kan läsa trafiken rätt bra.
Det är iofs inte så konstigt. Han körde ju Fiddy vid 13 års ålder, moppe från 15 och bil från 17 år, så då har man ju lite körvana kan man säga.
Nu vill jag bara att han inte ska bli ivrig och imponera på kompisarna och sladda runt. Killar har ju en benägenhet att göra det. Inte tjejerm neeeeeeeeeeeeeej då...haha

Inga kommentarer: