söndag 16 december 2012

Hundmässan 2012

Idag har jag och Mia och jag varit på Hundmässan hela dagen. Det bästa med december, tycker jag. Nej min födelsedag, lucia och julafton är ju inte heller fel ... ;-)
Tänk att jag har sprungit här sedan jag var runt 10 år ungefär. I år blev det Oxöron, tennisboll och andra pipleksaker plus en super fin grön kofta i ull till mig då, haha.
Mia köpte lådvis med tuggben, levergodis, en super fin hundkorg och lite till. Hennes armar var jätte långa. Billigt är det ju så det är lika bra att ta chansen när man är där.
Nova blev glad, hon leker för fullt med sin nya kompis. En tennisboll med pipljud i XL storlek, vi får väl se hur länge den överlever??

Mia och jag tog en macka och lyssnade på Fredrik Sten. Han tog upp frågor om hundars beteende och om hur tråkiga hussar och mattar faktiskt är med sin hund. Hmmmm man fick sig en tankeställare.
Han tog upp problematiken med att hundar drar. Vad man kan göra åt det. Han tog upp varför hundar skäller och kastar sig på folk som kommer på besök och vad man kan göra åt det. Han tog upp hundmöten som kan vara problematiska för vissa, så jobbiga så att vissa faktiskt avlivar sina hundar, hua.
Jag fick med mig en massa matnyttigheter hem och det gillas skarpt.
Jag anser att det är ett måste att ta in idéer och förslag om hur man kan förbättra sin beteende med sin hund. Annars gör man om samma misstag med nästa hund och då fortsätter det så i evigheeeeter. Men inte för Mia och mig o nej ;-)


Inga kommentarer: