lördag 16 februari 2013

Bojkotta Jaffa, avocado, vin ...

För några år sedan (2008)skulle vi bojkotta franska viner och andra produkter. Då var upprördheten stor i väst efter Frankrikes kärnvapentest på atollen Mururoa i Söderhavet.
Jag har inte köpt en vinflaska från Frankrike sedan dess.
Jag köper inte Avocado, Jaffa-apelsiner, vissa cocktailtomater eller något från Hälsans kök heller för dessa varor är från Israel.
Det är lite jobbigt med tanke på att dottern är vegetarian men som sagt ibland är det jobbigt och det är bara att hitta lösningar på det.
Å andra sidan så är halvfabrikat inget att sträva efter det har vi ju krasst fått lära oss nu när det både är häst i halvfabrikat och Ehecbakterier i svenska hamburgare.

Men många bäckar små brukar jag säga och så länge jag mår bra av att göra ett aktivt val så räcker det för mig. Jag tror att den lilla människan kan göra skillnad.




I morgon ska jag rensa i min garderob IGEN. Jag har lånad hem flyttkartonger från jobbet och tänkte fylla dem med kläder som jag ska ge till Erikshjälpen och Frälsningsarmén.

Inga kommentarer: