lördag 9 februari 2013

Lördag, Ikea & Mello ...

God morgon alle leute!
Idag blev det den stora Ikeadagen, huga!

Men vet ni, det gick bra!
Vi gick runt på Pax-avdelningen och bestämde oss för vilka dörrar och vilken färg garderoben skulle ha. De blir brun/svarta med gråa/glasdörrrar. Vi valde även inredning, hyllor, backar och skohylla - så fint! Vi skrev ut listan så nu är det bara för sambon att ta med sig en stark polare och stor bil, att ta sig dit och köpa allting. Bara och bara är det ju inte, men det är lite lättare om man har en stor bil och är fysiskt stark, för ack vad det väger!
Vi bestämde oss för en brun/Svart säng också, men sänglådor samt Hemnes sängbord.

Sedan blir det vita och silvriga detaljer, inte för mycket för rummet ska kännas stort och luftigt, även om det inte är det.
I Reimyrevasen har jag en ljussling i dag, den är så vacker, så den ska få stå på golvet i rummet tillsammans med min tjocka Buddha.
Reimyres Arkipelag, en present till min 40 års dag.

Tjock rofylld Buddha
 
Ljusstakar i silver med vingar




Det blev en del raka munnar på Mellotävlingen.

1 kommentar:

Enjoying my *new* lifestyle sa...

Hej,

Sitter och söker vart en kan köpa exakt likadana Ljusstake i silver med vingar?
Jag letar och söker på nätet och jag gillar dessa väldigt mycket.

Läser du detta så sänd mig gärna svar till den här mejladress anglarcarpediem@gmail.com