söndag 6 oktober 2013

Skavsår, Mongoliska BBQ och Saddle & Sabre

Helgen har varit mer än full.
Jag då menar jag aktiviteter, inte alkohol.

I fredags träffade jag gamla klassen efter jobbet.  Vi hade bord på Saddel and Sabre. Tydligen en häftig kött och hamburgerkrog. Men nej nej, inte gott alls och servicen var usel. Inredningen var toppen kul, man sitter i sadlar och äter och alls är cowboy-stuk. Men maten... inte god!
Det blev en Ceasarsallad och en massa snack, mycket kul. Framför allt var det kul att två personer som inte var med på vår reunion förra hösten dök upp. 
Jag gick hem från Kungsgatan till Solna, det blev nog 7-8 km kan jag tänka mig. Riktigt skönt och lite läskigt. Det är ingen jag rekommenderar till någon men nu blev det så.
Busschauffören för 509 körde ju förbi hållplatsen vid Frösunda, då var jag mäkta trött i fötterna, utan att stanna så då blev det att gå sista biten i alla fall!!

I lördags var jag upp i ottan för att skriva en tenta om Mousserande viner. 
Jag är verkligen inte bra på att skriva längre. Kommer ihåg att jag älskade det när jag gick i skolan men sedan har jag ju nästa bara pluggat ekonomi, juridik, affärssystem, redovisning och då behövs inte talets eller skriftens gåva.
Jag spårar ur, håller mig inte till ämnet och har svårt att få fram det jag menar. Mycket irriterande och inte alls bra för självförtroendet...
Sedan åkte jag och Pia in till Mongolian bbq på Vasagatan. Där hade vi staffemiddag med en massa Staffordshire bullterrier-ägare. Mycket kul att få se lite ansikten på de man chattar med på nätet.
Sedan kan jag lugnt rekommendera denna restaurang. 
Fräscha lokaler
Mycket vegetariska alternativ
Fantastiskt goda Dumplings, jag åt de vegetariska.
God Wok med underbara såser
Rent och fräsch överallt, ja fem tummar får de.
Många glas vatten med citron blev det, sushin gör mig så törstig...

Söndag
Tidig morgon igen, skriver och retugerar min tenta, ingenting är bra...
Hämtar Pia och kör till Apoteket. Hon har ett gigantiskt skavsår som behöver vård och hon kan ju inte ta sig dit själv, stackars människa...
Handlade lite också.
Nu väntar vi på att dottern ska ramla in, sonen hämtar henne på Arlanda, hon har varit på någon tandläkarkonvent i Oslo.

Snart blir det kalvstek med gräddsås och rostade rotfrukter och blomkålskross.

Inga kommentarer: