tisdag 29 oktober 2013

Till Australien...

Sommaren 2012
I går bokade sonen och en kompis en flygbiljett till Sidney.
På självaste julafton kl. 19.00 flyger de och de planerar att stanna i tre månader. Jobb och turistvisum är beställt så allt är väl klart nu...
 
Mamma Mu är glad men oj oj vad oron tar sitt grepp!
Det är tusen frågor som far runt i min skalle.
Att de inte blir lurade och rånade, att de får någonstans att bo, hittar ett arbete, håller sig friska och inte råkar ut för någon olycka, att de tar hand om varandra och framför allt har kul.
 
Två av sonens kompisar åkte över redan i juni. De kommer säkert att hjälpas åt, om jag känner dem rätt, för de är toppen killar allesammans.
Två till åker nu i helgen och sonen plus en kompis åker som sagt på julafton.
Det blir en resa på 28 timmar. Åker man billigt (8000 kr) så får man räkna med 2-3 mellanlandningar. Men som jag sade, det är skönt att få sträcka ut benen när man är 191cm lång och det höll sonen med om.
 
Min lilla älskling på 54cm och 3800gram har blivit stor!!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ja kära nån då, jag vet att jag skulle oroa mig galen. Men vilken erfarenhet de får och så får ni se till att hålla kontakten via nätet. Tur det finns den möjligheten.

~Ingrid