torsdag 5 december 2013

En ängel

Igår var jag hos min syster på födelsadagsmiddag.
Jag är ju gudmor till hennes yngsta dotter, Elsa-Linda. Den mest roliga unge man kan tänka sig. Hon fyllde hela 10 år!!
Eftersom jag fyller i morgon så hade de köpt den mest underbara glasängel till mig, den står nu brevid tomtefar.
 
Igår var det en tung dag, lucka nummer fyra öppnades och jag kom på att sonen åker om 20 dagar! Alla andra öppnar luckor och blir glada för de kommer en dag närmare julafton. Men inte jag.... här kommer vi närmare sonens avresedag till Australien, suck!
Jag är både glad och sorgsen. Glad och stolt över att han vågar och vill åka så långt och pröva sina vingar.
Sorgsen över att det blir så tomt, jag kommer sakna hans påhitt, humor och galna upptåg. Sakna middagssurret om ditten och datten, sakna när han säger, lugna dig mamma nu är du för högljudd.
 
Livet är liiiite roligare med barn.
 
Yks Enkeli

1 kommentar:

Ingrid sa...

Stort grattis på födelsedagen.

Förstår dina känslor inför sonens avresa, tungt men han kommer ju att få massor av minnen.

~Ingrid