onsdag 14 januari 2015

Min duktiga dotter!


Ibland är livet tufft på många plan.
Ekonomi, boende, kärlek, sjukdomar, stress, ja alla möjligt saker som vi möts av i livet.
Men visst har vi det bra i Sverige, sjukt bra!
Det var en av de första sms'en jag fick av dottern från Vietnam.
-Mamma, jag är så tacksam över att jag bor i Sverige så det är helt galet!

Kontrasterna man möts av när man åkter till sjukhus i Vietnam går nog inte att beskriva för den som inte varit där. Vi lär väl få höra mer när hon kommer hem.
De som läser Global Health, en kurs genom universitetsjukhuset på Karolinska, är både sjuksköterskor, läkare och tandläkare. Det är en valbar kurs, där studenterna själva står för större delen av ekonomin när det gäller boende och resor.
Jag kan tycka att den borde sponsras, alla som arbetar med människor inom sjuk-och tandvård bör gå den. Tänk vilken stor skillnad det gör att ha inblick hur sjukvården är i världen.
I vissa länder får människor lösa problem men absolut minimala resurser.

Att ha rent vatten i kranen är en självklarhet, eller är de det?


Vår krigarinna, som vill alla väl... många tårar har säkert fallit från din kind under den här tiden. Tror i alla fall att resan kommer att stärka er alla på många sätt ~kram

Inga kommentarer: