tisdag 10 april 2012

Cykeltur ....




I går blev det en cykeltur till Slottsparken. Sonen hade glömt sina vantar så han cyklade med händerna i jackfickan.
- Vad duktig du är, säger mor.
- Ehh, jag brukar alltid glömma mina vantar så då har det blivit så här, cyklar alltid till pendeln men händerna i fickan.

Kommer ihåg när jag övade på det när jag var liten. Jag ville så gäran cykla så där "som de tuffa killarna gjorde" till skolan. Visst en liten sväng gick bra men inte upp och ner för trottoarer, kurvor och uppförsbackar, nej det gick inte att hålla balansen då.
Sonen cyklade 2 km, galet duktigt! Men det förstår han nog inte själv... Är man född med bra balans så tänker man inte på det så värst mycket...

1 kommentar:

Ingrid sa...

Cykla...suck! Här är det skoter, skidor och spark som gäller i 2 månader till ;0) Jag, avundsjuk...nähä inte just!!

Jag hade ramlat och brytit benen av mig om jag försökt något liknande.

~Ingrid