fredag 20 april 2012

Om att vara kundvänlig

Jag har hämtat världens finaste tavla av Nova, ni ska få se..
Eftersom det inte finns någon "riktig post" längre så åkte vi till Hemköp. Sambon följde med, hoppandes på sina kryckor.
Vid disken står det en termos med en lapp som säger Kaffe.
Sambo - Oh bjuds det på kaffe här?
Expedit - Nej det är bara för de som lämnar in tipset.
Jag - Ja för om du tar en kopp så går de säkert i konkurs.
Klockan var 10 minuter före stängning och jag signerade mitt paket, handlar 2 liter mjölk och går ut till bilen.
I bilen säger sambon, undrar om du förstod vad du sa där inne, om kaffet och så.
Ja det gjorde jag och jag menade det och jag hoppas att HON förstod vad jag menade!!
Snålare en jag vet inte vad!
Vi handlar på Hemköp i Ulriksdal 2-3 ggr i veckan, hämtar paket 2-3 ggr i månaden. Betalar mer än de flesta tipsinlämnande lottofantaster. Det är väl sjäva fan om hon inte kan bjuda dig på en kopp kaffe?
Det skulle ingen nekat dig OM det varit i Älvsbyn tex.... !!

Sambo svarar, jaha du menar så...

Så nästa gång en kund kommer in, bjud på en kopp vetja, ni kommer inte att gå i konken.
På mitt jobb så bjuder vi alltid på kaffe, spelar ingen roll om det är kund eller leverantör, så gör man bara....

Inga kommentarer: