måndag 16 april 2012

Go nuts....



Jag äter flera kilo nötter i veckan! Ja det är sant.
Förra året gick jag på solrosför-avvänjning (min egen strikt kontrollerade klinik. Överkonsumtion var namnet. Sambon var helt säker på att jag blivit pippi.. :)

Till frukost äter jag rostade naturella valnötter, youghurt och honung.
På kvällarna äter jag lätt en påse med blandade nötter...

Här är min favorit men allt annat går också ner, förutom Hasselnötter.. de är inte goda, jo i kakor och så men inte bara så där...

I have gone Nuts...

4 kommentarer:

Carinale sa...

Underbart underbart å underbart.
det är exakte det samma för mig. jag äter nötter i tid å otid.

Har alltisd gillat nötter och när jag för några år sedan började läsa om GI-dieter där nötter ingick övergick det hela till ett begär.
Jösses
Att det sedan bara ingick att äta max en handfull om dagen har jag liksom inte brytt mig särskilt mycket om.
Jag älskar nötter!!!
I am nuts in nuts liksom....

Mille sa...

En HANDFULL...
Det kan väl inte vara rätt?
Är inte det väldigt lite, väl :/

Hmmm vi måste tänka ut något, snabbt och bra så att vi kan försvara vårt begär..

Isten i mig vill inte äta bara en näve nötter...

Ingrid sa...

Jag gillar också nötter, helst de salta men jag försöker hålla mig från dem. Det är det enda snacks jag unnat mig på 4 år och kanske får jag skylla mina extra kilon på dessa ;0) Nähä det var kanske glassen...

Nötter är yummmy!

Hälsar,
Ingrid

Tina sa...

Men åååå nu blev jag jättesugen på nötter - salta knapriga och jättegoda nötter - måste genastkolla om vi har några hemma...