måndag 2 april 2012

Till en granne....

Säger som Timbuktu:

Jag hoppas du,
Aldrig någonsin igen kan komma ihåg en pin-kod, asså aldrig, även när du får en ny.
Och må din klocka alltid gå tjugo minuter för sakta så att du alltid kommer för sent
Och må köttätande myror äta upp dina ögonlock så att du alltid är trött
Och även när du är pigg så ser du väldigt väldigt väldigt trött ut..
Och må dina hårddiskar för evigt alltid krascha

Jag har haft tur, jag omges av väldigt snälla och vänliga människor. Därför blir jag extra störd över att sådana finns. Dessutom finns personen väldigt nära!
Lamslås över hans elakhet...
Jag får tänka som mina grannar, han är sjuk och går säkert på medicin.... Men jag tror faktiskt han är genomelak, skylla på Alzaimer är som att skylla på Adhd för att barnen inte är uppfostrade...

Nej ren och skär elak är vad han är!

Tack Timbuktu, kunde inte sagt det bättre själv :)

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Fniss, de där raderna är så himla bra. Får man önska dem till någon bara så där? I så fall har jag en på tur...

~Ingrid

Mille sa...

Visst är de bra!
Speciellt på skånska!

Ingrid sa...

Ja tänk om vi hade liiite närmare, stackars dig vad jag skulle terra dig...

Jag går ju på kur så det där med en rostad äggmacka och bubbel lät mumsigt!¨

Glad(are) påsk på dig!

Hur mår konvalecenten?

~Ingrid

Ingrid sa...

Men du, varför inte flytta uttaget bara? Dumt att ha det där om man vill ha en möbel där.

Bolig pluss brukar finnas på stora Coopvarhus med stort tidningssortiment. Det är en Norsk inredningstidning. Mycket bra, man brukar behöva vara snabb för de går åt som smör i sol.

~Ingrid