fredag 13 april 2012

Kunden har alltid rätt.... till en kopp kaffe!


Igår hämtade jag världens finaste tavla av Nova.
Helt underbar, ni ska få se!!

Vi var till Hemköp och hämtade den, sambon följde med, hoppandes på sina kryckor. Vid disken står det en termos, var han frågar. - O får man kaffe här? Då svarar paketutlämnardamen, nej det är bara för de som lämnar in tipset.
- Ja för om du tar en kopp så går de backrutt, säger jag och signerar mitt paket.
I bilen säger sambon, undrar om du förstod vad du sa där inne, om kaffet och så.
Ja det gjorde jag och jag menade det och jag hoppas att HON förstod vad jag menade!!

Snålare än jag vet inte vad! Vi handlar på Hemköp i Ulriksdal 2-3 ggr i veckan, hämtar paket 2-3 ggr i månaden. Betalar mer än de flesta tipsinlämnande lottofantaster. Det är väl sjäva fan om hon inte kan bjuda dig på en kopp kaffe?
Det skulle ingen nekat dig OM det varit i Älvsbyn tex.... !!

Sambo svarar, jaha du menar så...

Så nästa gång en kund kommer in, bjud på en kopp vetja, ni kommer inte att gå i konken.
På mitt jobb så bjuder vi alltid på kaffe, spelar ingen roll om det är kund eller leverantör, så gör man bara....

5 kommentarer:

Ingrid sa...

I Älvsbyn hade han fått kaffe och påtår, jag lovar :0)

~Ingrid

Ingrid sa...

Jag igen ;0)

Det är en gammal bok som finns att köpas bland annat här http://www.modernpsykologi.se/bokhandel/gor-det-nu.htm

~Ingrid

Carinale sa...

Hej å hallå!
Instämmer till fulla - snålhet är nog bland det värsta jag vet.
Jag får kalla kårar av blotta tanken.
Jag hade nog också kunna vräka ur mig en sådan kommentar, dock är jag tvärsäker på att min man inte hade talat med mig för resten av dagen. Om det är något som han ogillar mer än just snålhet så är det när man är otrevlig.

/Carina

Ingrid sa...

Nehe, det var nästan så man inte kan tro att det är sant. Något sådant går ju inte att återställa. Då är mina jeans ingenting i jämförelse...

Jag hade nog fått moddra av ilska.

~Ingrid

Ingrid sa...

Ja visst är dom roliga, det muttras en hel del om det där dammet just nu. De tror att det beror på att dom bor mitt i samhället nu vet du ;0)

Det tänker dom slippa genom att skyndsamt dra till stugan så fort det bara går att ta sig ner för snön...

~Ingrid