fredag 21 september 2012

Att fundera på kläder...

Det är inte helt lätt.
Jag har ofta jeans, linne och kavaj. Eller linne med någon större blus el tröja, inget speciellt alls.

När jag ska ut en kväll ja då piffar jag upp det hela med en tuffare top/linne. Jag använder sällan kjol och klänning, jo på sommaren blir det väl någon.

Nästa vecka ska vi ha 30 års jubileum men mina skolkamrater fr grundskolan. Jaaa så många år har gått sedan jag slutade 9:an! Det är jag och en kille klassen som fixat det mesta, tillsammans med en tre andra som varit hjälpsamma med inbjudningarna till alla klasser.
Tänkte då att man kan var lite extra fin och ha en klänning.
Så jag beställde en från Zalando, ett par skor slank med också. Men nej nej, det gick inte alls! Klänningen var för kort och skorna för stora.

Dottern kom hem och sade, jag har ju säkert en klänning som passar dig.
Hon tar fram en leopardmönstrad klänning med tunna axelband, flikig ojämn modell som flyger runt lite (förstår ni då?). Inte något fordral alltså.
MEN LEOPARD???
Jag kan inte ha leopard, det ser ju konstigt ut på en 45 åring!
Nej varför det, du är super snygg i den, säger dottern (21år)
Men ser jag inte ut som en tant på finlandbåten som är på jakt?
Va, nej? Men mamma, det handlar inte om hur du ser ut, det handlar om vem du är och om DU känner dig fin. Om du är så orolig om vad folk ska tycka så sätt på dig jeans och t-shirt.

Men du ska veta att du är super fin i den där och skärpt dig nu mamma!!

Hmmm orolig nu, vet inte alls.
Jag hittade en jätte fin top i hennes garderob som skulle sitta fint till mina svarta jeans....

1 kommentar:

Carinale sa...

Hej hej, först å främst - ett varmt tack för dina snälla genomtänkta och vänliga ord hos mig.
Det värmer och stöder.

Ang. kläder så tillhör jag typen som aldrig har långbyxor, eller i alla fall nästan aldrig.
Igår var första gången sedan någon gång i maj - trivs helt klart bäst i klännning.
Dessutom så känner jag mig tuffare i klänning, hur bakvänt det än kan låta.
Instämmer dock i att leopardmönstrat känns sådär, tror iofs att det är lite av en generationsfråga (nu är du förvisso yngre än jag) men även jag förknippar leopardmönstrat med damer på jakt aka Ålandsbåtsragg.
Fast måste också erkänna att det kan vara riktigt snyggt - på vissa :)