onsdag 26 september 2012

Att packa lätt...

Sonen var uppe med tuppen för att ta sig till bussen och vidare till Skavsta med kompisar. Flyget till London skulle gå kl. 13.00 och det är nog lika bra att vara ute i god tid.
Max 10 kilo får man ha som handbagage, det är inga problem kan jag säga.
I väskan för sex dagar var följande saker nedpackade.
6 par kalsonger
4 t-shirts
2 skjortor
1 tröja
1 par chinos
4 par strumpor
1 par skor
DAS WAR ALLES?!
Det största problemet var vax, schampo, tvål och parfym. Man får ju inte ha vätskor över 100ml med sig som handbagage, gäller även slattar,  så det blev att lämna allting hemma!
Men men glad i hågen cyklade han till pendeln i ösregnet så det blir nog bra det här.

Tänk att mina barn är helt väderoberoende. Det spelar ingen roll om det öser ner, snöar eller är halt och kallt. De är lika glada för det. Vädrets makter kan ju ingen påverka, än så länge, så det är ju bara att gilla läget. Men det kommer väl som en app inom snar framtid..

...... jag har beställt ett par converse, får se om jag får några! Kan ju bli trångt i väskan...?


1 kommentar:

Carinale sa...

Hej hej, den ena sonen är helt väderberoende å går inte ut om det regnar. Den andra är en gammal scout och bryr sig inte ett skvatt om vädret.
Själv bryr jag mig inte såvida jag inte ska gå till jobbet.

Jag älskar att dofta tvättmedel, knäppt - jag vet :)

Jo, vår älskade Dessa fick somna i in början av juli.
Det var tungt som tusan.

Måsågott
/Carina