söndag 23 september 2012

Klänning, skor och lycra...


Alla borde ha en granne som jag, efter att ha tömt hennes garderob på stövlar och  klänningar fick hjärnan tilt.
Jag provade stövlarna med tights, linne och lång öppen tunika, provade även svarta vaxade jeans med min favo-top tillsammans med hennes blekrosa mocka stövlar, det var jäkligt läckert. Provade min svarta axelbandlösa klänning som är så fin, MEN den satt jäkligt hårt över baken, så den är bara att glömma!

SÅ jag tog mor min och åkte till Kista.
Där i en butik hängde något som jag gillade. Klänningen är beige/rosa, lös i modellen, har snygg öppen hals och läckra stenar och pärlor fastsydda på manschetterna. På Twilfit köpte jag två par (ja för jag är mästare på att få maskor på stumpbyxorna!!) dark grey, lycra med siluette indragning av valkar strumpbyxor. Ja så hette de faktiskt!.
De gråa mocka acelbootsen fungerar nog till detta, ska testa i morgon?
För säkerhet skull tar jag med mig ett par låga svara ballerinaskor också, man vill ju kunna dansa heeeeeela natten.
Jag ska tänka på det som Karina skrev, jag känner mig tuffare i klänning-jag känner mig tuffare i klänning-jag känner mig tuffare i klänning. Tror det hjälper faktiskt, tack :)

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Du är fin i alla, det sägs ju att allt klär en skönhet!!

Du måste skicka upp snickaren om jag ska få mig något bord att förlänga med. Mr K hatar att göra allt som har med hammare och spik. Eller ja, renovering överhuvudtaget...

~Ingrid

Mille sa...

Ja det fixar Patrik till!

Jag har iofs en till hemma. En tröskel har gått sönder mellan klinkergolvet och parketten, ett stort hål har vi där och så har det sett ut i 2 månader nu...