söndag 2 september 2012

Kaffe...

Jag älskar att bjuda på kaffe och nu när min Jura Espressomaskin är ur funktion och bör byta motor till en otroligt billig penning på 2000 kronor, så är jag mer än deppig!
Man får ju 4 st kaffebryggare för det priset!
Ja jag vet, men inte bönkaffe. Och absolut inte bönkaffe som kommer från en Jura.
Det är så gott! På riktigt gott.

I dag har jag varit lat, bakis och lat. Jag var ute på en ölsväng i går.
Vi träffade en massa kul folk och ja världen är liten, det kom vi fram till.
Så tillbaka till idag.
Det har regnat heeeeela dagen.
Nova har fått korta promenader men det har nog varit ok tror jag.
Fick frukost av sonen kl.13.oo, och kl.16.oo masade vi oss ut. Sonen övningskörde bort till kontoret och vi hämtade en gammal kontorsstol som skulle slängas.
Sedan svängde vi förbi Hemköp och handlade mat, en miniros och mjölk till mamma. Mamma kommer hem från Finland i kväll. Så vi gick upp till henne, satte på kylen, in med mjölk, bröd och ost, samt satte rosen i en vit kruka på köksbordet. Hon blev super glad, vilket var tanken.

I morgon ska jag köpa nya kaffekoppar till kontoret, löstea och snygga burkar som vi ska ha tea i. Killarna är riktiga teadrickare så de blir nog glada då.





1 kommentar:

Ingrid sa...

GAH, attans dyrt men kanske värt det? Jag som aldrig druckit kaffe förut dricker nu när vi har våran Nespesso.

~Ingrid