fredag 28 september 2012

Att vara dyngsur...


En karneval med ruskväder blir det de kommande dagarna.
Så det lbir till att använda huvan på jackan om jag nu ska skydda frisyren eller så. Jag har ju ingen frisyr och har aldrig haft någon, så ibland struntar jag i luvan också.
Om inte annat så är det lite kul att få sig ett smile när man kliver in på jobbet "dyngsur".

Jag har kommit på varför jag inte är en paraplymänniska.
Jag har ingen hand fri helt enkelt.
Fick min första hund när jag var 10 år och då var ju vänster hand upptagen i 15 år.
Sedan fick jag barn och då höll man dem i handen i x antal år.
Nu har jag hund igen osv osv.
Så inget paraply för mig - men en bra regnkappa med huva, det har jag och jäkligt bra gummistövlar!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Byxorna är stora i storlek och massor med stretch. Gå ner en storlek från dina vanliga så blir det bra. Jag tror du klarar dig med 28 eller 29 tum. Inte större i alla fall. De finns i jeans och beige, de beiga kan kännas aningens mindre från början. Men man vill aldrig ta av sig dem vill jag lova.

~Ingrid