måndag 28 juni 2010

Midsommar 2010














Så var det midsommar igen. Med goa släkten och härliga vänner.
Blå himmel och sol, blomkransar i håret, sill, lax och tårta. Alla glada ungdomar som fortfarande kommer även om de ska upp och jobba kl. 07.00 morgonen därpå.
Kubb och brännboll, grillning och lite mer tårta. På kvällen var det dans på logen, då fick vi mammor dansa med våra söner, kan man önska sig något bättre? Duktiga var de också! På kvällskvisten blev det nattakorv, undrar varför det är så gott med nattkorv? Vi äter den som dansken, gaffel och fat, senap och ketchup.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Underbara bilder :0)

Angående kuddarna så har Ni Dollarstore där nere? De har Navy kuddar dom jag hade på bilden för 99 kr styck med innerkuddar och allt. Ett fynd, de har plädar också...

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Antar att det inte är något kvar av tårtan nu? Annars kan du maila resterna till mig! ;0)
Ni ser ut att ha haft ett riktigt härligt midsommarfirande!

Malin sa...

hej där Mille :) tack så mycket för titten hos mig. Du är välkommen tillbaka. Vad roligt att du tyckte om min lilla buddha. Jag antar att din fråga gällde den lilla. Den är köpt på jysk :)

Mvh Malin

Ingrid sa...

Nej inget mail, prova sända det igen.

~Livet i byn

kiabloggar sa...

Aaaaaah, tårta!! Namnis!
Men hur brun och smal och snygg är du, EGENTLIGEN?? Är det lagligt??
Kraaaam