måndag 7 juni 2010

På onsdag...

... smäller det!
Då ska vår dotter ta studenten! Det är helt otroligt vad tiden sprungit iväg. Jag tycker inte det var så länge sedan hon var sju år och skulle till uppropet i ettan. Nu är hon stor, står nästan på egna ben och ska ta klivet ut i vida världen.
Hemma är allt i kaos, det står kartonger med champagenglas, stora skålar, ballonger, fat, servetter, jirlanger i högar överallt. Vi hoppas på fint väder så att vi kan sätta upp partytälten i trädgården, men annars får vi vara inne, och då blir det trångt men finns det hjärterum så finns det plats för allt och alla...
På menyn blir det: Bubbel,Tzatziki, kycklingspett, bulgursallad, fetaostsallad och minipajer, melon, jordgubbstårta och kaffe. Det var min barndomsvän Monica som hade det som förslag istället för snittar... herre gud, jag hade ju fått lillaga 100-tals snittar, vad tänkte jag på?

3 kommentarer:

Yvonne L sa...

Snittar är jättebra. Om någon annan tillverkar dem! :D Tänk dig hur du fått stå där i sjutton veckor och brett snittar, för man äter ju inte bara en! Hahaha!!
Jag håller tummarna för att ni får fint väder och kan använda partytälten, inte bara för att det blir trångt inne utan också för att det är roligare för studenterna att inte bli regnade på när de ger sig ut i livet!

Angående hundarna, skriv du också om du orkar! Ju fler vi är som skriver och reagerar, desto bättre.

StrandviksVillan sa...

Mums så gott! Kommer bli riktigt bra, det mesta kan du ju förbereda i god tid. När min man fyllde jämnt i vintras bjöd vi på grillat skivat kött, sallader, bröd och småplock också.

Hoppas ni får en riktigt fin fest!

Yvonne L sa...

Åhh, det är idag det smäller, stort GRATTIS till er dotter!!Hoppas det blir en helt fantastisk dag för er alla och att vädret visar sig från sin bästa sida. Att gå runt i finkläder och småfrysa är inte så roligt.