onsdag 10 juli 2013

Altanen i stugan




 
Altanen är ganska stor. Den går från stugans västra sida över hela framsidan. Så man kan med fördel ha två-tre olika sittgrupper.
 
Vi har möblerat på alla möjliga sätt men just nu ser det ut så här.
Jag blev inpirerad av Ingrid i Livetibyn så nu har nya kuddar och matta införskaffats. Jag kunde ju inte välja först, så jag köpte två olika plastmattor.
Tycker att båda är super fina! Så vad sjutton ska jag välja?
 
I mitten står två svart/vita låga stolar köpta på Ikea för 4-5 år sedan, till det behöver jag ett bord, får se om jag hittar något på Ikea?
Precis vid trappen står grillen, jag vill ha en grillvagn i metall som kan stå ute och inte rostar sönder över sommaren.
På kortsidan står en gammal trädgårdsgrupp som Patrik dragit ut. Tunga möbler från ett Dansk företag, kostar skjortan, men ack sååå osköna!!
Jag vill ha en softarhörna där. Men det skulle behövas ett tak först och sedan kaaaaaaaaanska jag kan få till det med en lounchsoffa och mysiga kuddar.
 
Inredning och inte min starka sida och det blir ju ännu svårare när vi inte tycker lika. Då blir jag osäker och lägger allt på is och då blir inget gjort istället. Men något ryck då och då blir det nog i sommar, wish me luck!


 
 

1 kommentar:

Ingrid sa...

Det kommer att bli kalasfint. Ibland behöver man inte vara överens, det är tillåtet att tycka olika ;0)

~Ingrid