torsdag 4 juli 2013

Hästar







Det här är glada hästar minsann, inte sura ridskolehästar som jag växte upp med. 

Låt han få känna in dig, säger Ingrid. Cooler kommer fram och luktar på mig, precis som en hund, uppifrån och ner. Tittar lite på mig och sedan mumsar han gräs igen.
Lucas luktade också, sedan fick jag leda honom till stallet men mina knän började darra så  Ingrid fick ta över.
Lucas är en terapihäst som förstår att det finns människor som inte är som andra barn... Jag ska nog gå på terapi hos honom nästa sommar...

Det är bra härligt att se och uppleva den fina kontakt hästar har med oss människor. Om man lyssnar och lär så förstår man precis vad de menar. Ja precis som de flesta djur, det gäller bara att själv var lugn och öppen för dialog.
Min hästrädsla ska jag jobba bort. Det betyder att jag inte ska fly ut ur hagen med kameror dansandes runt axlarna!! Tänk, de har huset fullt med hundar, ingen av dem skrämmer mig men
en häst får min puls att skena.

Vackra och ståtliga stod de i hagen vid gården, de var bland det första jag såg när jag vaknade på morgonen - helt underbart.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Här uppe har vi bara snälla hästar, men jag tror nog våra är rätt speciellt snälla. Kanske är jag lite partiskt men de är i alla fall väluppfostrade och kan sin sak.

~Ingrid