måndag 29 juli 2013

Sommarläsning

I morgon ska jag börja på min fjärde bok för den här sommaren.

Den första fick jag låna av Ante: Vad gör alla superokända människor av Fredrik Lindström.

Den andra fick jag av Petra för två år sedan: En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie

Den tredje fick jag av Camilla:  Mercurium av Ann Rosman.

Den fjärde beställde jag genom Bokus: Stjärnlösa nätter av Arkan Asaad. Men den var inte bra så jag ledsnade.
I dag köpte jag Mörka Platser av Gillian Flynn.
Det var efter att Linda Bentzing gett sitt boktips på tv4 morgon om, Tre soldater av Roslund och Hellström som jag bestämde mig. Den ska jag INTE läsa. Däremot berättade tv4 kocken att hon fastnat för Gillian Flynns böcker så då köpte jag den istället. 
Tydligen har hon en fantastisk förmåga att få till karaktärerna på ett målande och intressant sätt. Så jag ser fram emot kommande finlandsresa i morgon bitti.
Nu är klockan 00:23 God natt alla monsterdiggare...


2 kommentarer:

Ingrid sa...

Oj vad du varit duktig, jag har bara läst två.

Nu är jag lite nyfiken hur gick det på shoppingturen till det stora varhuset? Vill gärna ha en resume...

~Ingrid

Ingrid sa...

Ja visst blev det fint, den som väntar på något gott vet du ;0)

På lördag kommer en Tysk familj och kollar på huset. De bor i Thailand men har förkärlek för Lappland. Så håll tummarna!!

~Ingrid