tisdag 16 februari 2010

Barristan

I dag blir det toning och klippning. Det ska bli så skönt att bli av med det gråa. Ja för det är ju så, hur man än gör så kommer det fram, efter några veckor ser man silvret igen, som barnen säger...
Har ju tonat mig i 15 år, till och från, de senast åren har jag gjort det hemma, med fläckar på badrumsmattan som resultat, Patrik suckar...
På det glada 80-talet, då var det slingor i alla jordens färger. Kommer ihåg när jag hade kritvit lugg!! Tro't eller ej, det var snyggt ;-)
Har en väninna som pluggade till frisör då och någon skulle hon ju öva på.
Nu är det mer sofistikerade toningar och slingor, ja, så man ser respektabel ut... Men vet inte om jag vill se respektabel ut... kanske blir det något Wild & Crazy idag??

4 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Mmm, va skönt det skulle vara att gå till frissan! Spanade just in mina trist-gråa hårrötter idag och konstaterade att det börjar va dags...

Jag gillar också akvariet i helsingfors! Då jag studerade biologi åkte vi dit på studiebesök och fick ta en titt bakom kulisserna också!

Vilken härlig bild av Nova du har här längre ner :)

Ewa sa...

Ny design på blogge och ny design på Mille! Det är klart att vi 40-taggare ska vara lite wild and crazy :-)

Yvonne L sa...

Jag tror jag tonat mitt hår tre gånger totalt, är inte speciellt äventyrlig av mig på så vis! ;0) Kanske beror det på att jag inte hade någon kompis på frisörlinjen. :D

Ingrid sa...

Åh så kul med toning och klippning!! Jag har inte varit till frissan på två år men till mitten av mars har jag en tid...

Tre kg muskler lär aldrig hända på mig via regelrätt träning.

Jag jobbar 3 timmar per dag i stallet - hederligt (gammaldags) kroppsarbete och det är max vad jag orkar. Sedan är min (vakna)tid slut - tyvärr.

Tycker jag maxar dygnet och går från 05:00-22:30 alla dagar utan undantag och utan att sätta ner rumpan på en stol.

Hur trist det än är går annan träning bort för mig...det beror säker hur man prioriterar men jag behöver kissa och sova också ha-ha!!

~Livet i byn