måndag 1 februari 2010

Vardagslydnad 2


Igår var Nova och jag på sista lektionen.Det var slutprov och Nova var jätte duktig, hon fick 49/50 poäng..TOPPEN!!

*Gå fint i koppel
*Sitt-fot
*Sitt/ligg stanna
*Inkallning
*Nej-övning, dvs gå förbi en massa godsaker. Grisöra, hästskit, komage och annat gott!
*Gå med kontakt, fot
*Skvallerträning
*Hälsa fint (det var svårt, men det gick)
*Stanna (fungerar till 110%)
*Sökruta

Vardagslydnad 3 startar i febr, men vi tar en paus och hoppar på den i vår istället. När det är -15 till -20 så att det svårt för en Staffe att inte frysa till is och helt stänga ner verksamheten när man stått ute i 1½ timme.
Jag är så stolt över min lilla griseknoa <3

5 kommentarer:

Helena sa...

GRATTIS till detta fina resultat, Hon kan ta fint om hon vill (korv ur min mun) =)

mille sa...

Ja, det stämmer. Och då är hon rätt uppspelt också, jag skulle inte göra det..ha...ha

Helena sa...

Fegis *fniss*

Yvonne L sa...

Stort grattis till Nova!! Hoppas hon inte grämer sig för mycket över den missade poängen. :D

mille sa...

Hon är ju ganska långsint, så jag får nog höra efter ;-)
Hon hälsar att det är lugnt. Det är ju den som håller i kopplet som ska ta åt sig...ha...ha