onsdag 24 februari 2010

Jobba på barnhem

Vaknar till fågelkvitter, äter frukt till frukost, tar ett morgondopp i klarblått vatten.
Sätter på mig sarong, linne och sandaler och går till jobbet. Går på en slingrig stig som kantas av gröna träd och täta buskar, små ödlor springer och gömmer sig och pigga betraktare tittar nyfiket.
Jag kommer fram till ett putsat vitt hus, lite kantstött men ändå välskött. På framsidan ser man gungor, hopprep och fotbollar. Där inne väntar barnhemsbarn på morgonkramar och studietid. Vi pratar, läser, tar promenader, pratat om naturen, ekologi, ekonomi ja om allt som kan tänkas få plats och intressera ett barn.
Var är jag då, ja kanske i Vietnamn, Thailand el Indien?
Ja, varför inte?

3 kommentarer:

Ewa sa...

Ja, varför inte... Sounds nice!

Yvonne L sa...

Just det, varför inte?!

Sen en förklaring till hur du lägger till den där förföljargrejen.
Gå in på "Anpassa" sen väljer du lägg till en Gadget. Välj den som heter "Bloggintresserade". Om du vill kan du byta ut rubriken
"Bloggintresserade" mot precis vad du vill, och man kan anpassa färger och ha sig, men jag tror den automatiskt väljer de färger man redan har i sin blogg.
Vill du ha rutan med följare högst upp är det bara att spara så är det klart, men alla såna gagets man lagt till kan man ju flytta som man vill. Jag har nu själv lagt till den här grejen på min blogg eftersom jag ändå testade hur man gjorde. Fick då se att jag redan hade folk som börjat följa mig utan att jag märkt det! ;0)

Stjärnor & Champagne sa...

Ja suck så skönt och mysigt. skulle verkligen vilja byta ut denna tid just nu mot något varmare. Tack snälla för tips i S. Har aldrig varit på Vetekatten, värt ett besök.

Kramkram Anne