fredag 26 februari 2010

Du är klatschig mamma!

Mamma o pappa sitter soffan.
-Usch, den här Irish coffeen var stark. Jag tål nog inte sprit nu när jag håller på med GI, säger pappan.
-Men det har du väl aldrig gjort älskling, säger mamman
-Det där var väl taskigt sagt, hmmar pappan.
-Nej nej, du är klatschig mamma, säger dottern med ett stort smile :)

Klatschig, det var länge sedan man hörde det utrycket. För mig betyder det färglad, men när jag slog upp det så hade det ju fler synonymer. Så som: Färgstark, pigg, djärv, fräsig, schvungfull, elegant, stilig, flott; anslående, effektfull, iögonfallande; snärtig, kvick, spirituell och slagfärdig.
Otroligt klatschiga utryck, som jag genast ska börja använda mig utav :)))

5 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Ungar är härliga! Klatschig blogg du har, förresten... ;0)
Va´ bra att du hittade min blogg, för då hittade ju jag till din! Nu ska jag kika runt ett tag till.

Kram Emma

Anonym sa...

:D
//Nalletass

Stjärnor & Champagne sa...

Hahahaha dom är för goa. Min lilla 9-år sa när vi gick ut från cosmonova, vilken grafik mammma!!! Åh vad jag skrattade. Det kommer en bild på hela ljusbrickan hihi.

Kramkram Anne

Yvonne L sa...

Det var verkligen klatschigt uttryckt! Kanske skulle man börja säga det lite oftare...

Mia Dahlberg sa...

Hej Vännen! Älskar det uttrycket!! Dags att träffas, miss you!:)