söndag 16 maj 2010

Handfallen och självömkan...


Sverige är fantastiskt. I vilket annat land har man en Nobelprisutdelande akademiledamot som står på scenen i turkosblå flygvärdinnedräkt och pillerburkshatt och sjunger country?
Handfallenhet och självömkan på tomma gator, streets of misery, Kristina Lugn har fångat upp det amerikanska vemodet och fört över det till svenskt temperament. I ”Songs from the Swedish Badlands” är allt original, hon har skrivit texterna och Niko Röhlcke fr Weeping Willows har tonsatt dem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad tråkigt, själv blev jag av med cykelkorgen men cykeln fick stå kvar..beror nog på att jag hade låst den med mitt tunga MC-lås runt en stolpe..De orkade väl inte såga sig igenom den tjocka kedjan...kram från gudmor.
och vi syns ju imorgon :)

Helena sa...

Fyyy va trist. Hoppas du hittar igen den.

Yvonne L sa...

Men fy vad taskigt att sno din fina cykel! Hoppas du får tillbaka den! Eftersom folk bara stjäl cyklar ska jag nog aldrig köpa en ny, då blir den säkert stulen. Jag har en treväxlad blå Maraton som jag fick när jag fyllde 15. Det är snart 30 år sen. När jag var yngre ville jag ha en ny cykel och försökte få min Maraton stulen, men inte ens tjuvarna ville ha den så då är det ju lika bra att behålla den. :D

Hade ingen aning om Kristina Lugns musikkarriär! Låter spännande!