tisdag 11 maj 2010

Vårruset

Den 2 juni är det dax för Vårruset igen.
Jag har väl sprungit den till och från under några år. De senaste åren har jag bara gått snabbt, väldigt snabbt. Men det är ju inte detsamma som att jogga el springa.
Så i år har jag förberett mig bättre.
Jag började ju löpträna för dryga månaden sedan efter konstens alla regler och det har gått bra. Jag har stått på löpbandet var och varannan dag och kört mina intervallpass och det har givit frukt.
Idag sprang jag Ursviks 5km spår, den jobbiga med backar, och det kändes riktigt bra. Jag hade nog kunnat springa ytterligare 1-2 km... Men som sagt jag vill inte utsätta mina benhinnor för det riktigt än.
Ser fram emot Vårruset tillsammans med glada Tessan med flera...Picknick korgen är det ju heller inget fel på..ha..ha

3 kommentarer:

Yvonne L sa...

Oj vad du är duktig! Springa är något av det tråkigaste jag vet. Men picknick-korgar är sällan fel! ;0)

Ingrid sa...

Duktiga du!! Sänder varma hälsningar från Mallorca. Alla hälsar...

Tabbade mig lite då jag la in bilderna, nu ska de synas.

Kramen,
Livet i byn

Ingrid sa...

Ja det är hallon på tårtan. Men smultron i inlägget nedan (pyntet). Jag skrev jordgubbar först...förvirrande? Nje, bara liiiite...

~Livet i byn