fredag 7 maj 2010

Har du åldersnoja?

RadioRix hade en fråga om åldersnoja, hittade då det här inlägget. Riktigt roligt.
Carro från Stockholm - 2010-05-06 16:46
Alla jag känner har åldersnoja, absolut. Det visar sig på följande sätt:
- Köper motorcykel
- Pratar om "appar" som om det vore det självklaraste och viktigaste i världen.
- Handlar på H&M, gärna två storlekar mindre än vad dottern har.
- Pratar mer slang än ungdomarna.
- Tatuerar sig.
- Drar bort 5 år på sin riktiga ålder. Påstår att "man är inte äldre än vad man gör sig".
- Har glasögon men använder dem inte.
- Bungy-Jump, fallskärmshopp och tar dykcertifikat.

Några av punkterna stämmer rätt bra in på mig....Men är det åldersnoja?

Från "Tjyvlyssnat"
Buss 807 in mot Stockholm
Ett par ~55 stiger på en buss där alla sittplatser är upptagna.
Kvinnan: Jag skulle gå in i en depression om någon reste sig upp nu.
Mannen nickar.
När de kommer lite längre bak i bussen reser en kille ~15 sig upp.
Killen: Du kan få min plats om du vill.
Paret avböjer erbjudandet och står hela resan in till stan.
Cred: Karin

Sagt av dotter: Oh nej mamma, nu blir jag 19 år!! Skrik & panik, ska det gå så här fort så vill jag inte fylla år mer!!

Alla mina mostrar har sagt att livet börjar efter 40. Har ju fem stycken så någon sanning måste det ju vara i det.

Kram till er alla, åldersnojiga eller inte..

2 kommentarer:

Yvonne L sa...

Äsch, jag har aldrig förstått det där med åldersnoja! Varje ålder har väl sin tjusning, och jag skulle aldrig vilja sluta fylla år! Aldrig i livet att jag skulle ge upp en dag då man får presenter och äta tårta! :D Sånt har jag ju hållit på med i 44 år hittills och jag fortsätter gärna i minst 44 år till. Alltså kan man väl säga att dina mostrar har rätt.

Mille sa...

Håller med... tårta och paket är det bästa som finns.
Men H6M kläder, tatueringar och MC är också kul mycket kul ;-)