lördag 26 januari 2008

Min lilla dotter blir 17 år!

Ja, tiden går med en hiskelig fart. Fattar inte att det var 17 år sedan som jag låg på Karolinskas BB och tittade på min lilla runda flicka. 54 cm lång och 3810gram.
Men två otroligt blå ögon låg hon och tittade på mig och såg så rofylld ut :)
Marken var täckt med ett vitt snötäcke, och det var -10.

Idag, blir hon 17 år. Frukost på sängen, och JAA, mååå hon leva!!
Lillebror höll i brickan med frukost och paket, och stod stolt vid sängen och sjöng.
Mp3, örhängen och en bok "Sucka mitt hjärt men brist dock ej", av Mark Levengood.
Kändes som en bra bok att läsa för oss finlandsvenskar, som upplevt den sidan av skärgården.

Sedan var det basketmatch, mot Polisen. Många tjejer fick inte spela, och jag tycker så synd om dem. Deras självförtroende är i botten!
Jag har pratat med coachen om detta, men det verkar inte som om hon förstår problemet.

I vilket fall som helst så firades hon i hallen med en 20-bitars prinsesstårta som såg ut som en Basketboll! Alla i laget mumsade i sig tårta och sjöng.

Efter det så åkte vi hem. Lagade Lasagne, sallad, dukade fram ost, bröd, dressing och dricka. Sedan kom familjen, mormor, farbror m fru, kusiner med familjer, pojkvän, farfar m fru. Det var jätte kul och hon fick jätte fina presenter & pengar.
Hon vill ju gå på konserter i sommar - så då passar det bra :)

Inga kommentarer: