fredag 4 januari 2008

Sköna Helena

Helena och jag bestämde att vi skulle fika med våra "flickor" en kväll, sagt och gjort. Vi träffades på Thelins i Frösunda och fikade för fulla muggar. Chai-tea med grillad Foccatia blev det.
Helena berättade att hon opererat bort sitt bröst i nov, och att hon redan varit på två cellgiftsbehandlingar. Tydligen tog de bort lymfkörtlarna också, och det som var så bra, var att det såg bra ut!
Jag rös i hela kroppen.
Uuuuuu en annan skulle gräva ner sig under en sten och hoppas på att det var en mardröm! Men inte Helena inte, hon travar på och är lika positiv som alltid. Det är ju ok nu, ingen fara med mig.... jag kommer att bli helt återställd.
Hon har slutat röka också, det gjorde mig jätte glad.
Med hennes levslust och glädje så kommer hon långt, och jag hoppas att energin håller i sig.
Sänder en tanke till dig Helena, hoppas att hälsan ska stå vid din sida.