tisdag 1 januari 2008

Sommarbarn



Som sommarbarn var jag i Bredsel, vid Storforsens fot.
Det var helt underbart!
Familjen jag bodde hos tog hand om mig som sin egen, och jag stormtrivdes.
Tio somrar tillbringade jag hos dem och det var fantastiskt. Det är somrar, som för alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta.
Vi plockade Hjortron, fiskade, tältade, bilade till Norge, var på ridläger, tog hand om djur, bodde mer eller mindre på bondgården i byn. Jag fick äte "Pitepalt" så mycket jag orkade och min favoritlunch var långfil med falukorv som jag doppade i ketchup.
När jag fick min dotter så åkte vi upp och hälsade på. Vi körde exakt de 100 milen som det var från port till port, Palina som var 6 mån, tyckte INTE att det var kul att sitta i bilen så länge.
Sedan tog det 15 år innan vi åkte upp nästa gång, då hade Palina hunnit bli 15 och Pontus 13 år. Britt och Börje hade inte förändrats ett dugg, och min kära sommarsyster var sig lik och hennes rara familj också.

Inga kommentarer: