lördag 10 oktober 2009

Flisan här...


Det var ett tag sedan som jag skrev här.
Jag har huserat vid Sas, Hagaparken delar av sommaren och hösten, men nu är jag tillbaka "in the Hood" igen. Till mattes stora lycka :)
Förstår inte varför hon ska göra en sådan stor sak över att jag hänger där? Hur många katter är hemma om nätterna, inte många kan jag säga!
Men jag får inte vara borta 2-3 nätter, då blir det ett jäkla gnäll!! :(
Det finns massor av ungdomar i Hagaparken på sommaren, de badar, har picknick, röker vattenpipa och myser... och framför allt kelar mycket med mig. Dessutom så behöver jag inte värja mig för andra katter, jag är helt solo där och det gillar jag skarpt.
Men jag ska erkänna en sak. Förut så hämtade de mig med bil när jag skrek tillräckligt så att någon snäll motionär ringde till min matte. Nu har de hämtat mig till fots, alltså jag får gå hem!! Tycker det är uselt, men å andra sidan så har jag börjat gå hem själv nu och det är ganska ok ändå.
Matte muttrar något om,
- Kan du gå dit själv så kan du ta dig hem själv också, jag hämtar ju dig oftare än jag hämtar barnen!!
Sur matte jag har, men jag älskar henne ändå :D

4 kommentarer:

Helena sa...

DIVA! =)

Ewa sa...

Kul katt du har!

mille sa...

Diva... No Shit!!
Ska döpa henne till Alshammar!!!:D

Kul och kul, efter åtta år så kan man ju bli lite trött på na, men å andra sidan så, JA hon är himla kul :)

Yvonne L sa...

Du har en snäll matte du som hämtat dig med bil, men lite promenerande är nog inte fel för en katt heller. Sen tror jag nog att hon saknar dig när du är borta flera dagar i sträck!!