onsdag 9 december 2009

Tre

Ringe dem för att höra när jag kan portera dotterns nummer till annan operatör. Tjejen på kundtjänst frågade varför vi ville byta, svarade med att det var dyrt, och vill minimera den fasta avgiften, eller helst inte ha den alls.
Får som svar att det inte finns någon operatör som inte har fast avgift.
Berättade då för hennne att jag själv har Djuice, och därmed ingen fast avgift.
- Men alla har en fast avgift du har missat det då!
- Nej, det har jag inte.
- Jaja, men så är det iaf, alla operarörer tar en fast avgift!
Jag frågade om hon ville att jag skulle faxa över en kopia på fakturan?

Ibland känner jag mig som 12.5 år, ingen lyssnar!!??

3 kommentarer:

Kia sa...

Jag skulle tippa att du har ett "gammalt" abonnemang, dvs det startade för ett par år sedan. Och den du pratade med menade hur allt är just nu. Och i mobilbranschen ändras allt supersnabbt!!
Det enda som alltid, alltid är sig likt är att de lovar guld o gröna skogar innan man signar och blir en smula besvärligare när man väl skrivit på allt och vill ha hjälp.....
Men överlag är jag mer nöjd med # än vad jag varit med Telenor och Telia

mille sa...

Skönt att höra!
Visst är det gammalt, men Djuice har ingen fast avgift. Men de är ju inte lika "hotta" heller... typ ingen som vet vilka de är..ha..ha
Vad betalar du i mån för abb och fön?

Yvonne L sa...

Så trött man blir på såna där! Det blir ju nästan alltid så om man vill avsluta någon tjänst hos något företag så vill de veta varför. Egentligen har de ju inte med det att göra! Då blir jag lätt obstinat och vill verkligen svara "Det ska du skita i", fast min goda uppfostran säger mig att så ska man inte säga.