söndag 10 januari 2010

Min mörka sida....

..... eller vad ska jag kalla den??
Ibland känner jag mig väldigt gnällig och framförallt frustrerad!!
Då vill jag säga STOPP och sätta ner foten!!
Hur ska folk respektera sin medmänniska när de sätter sig på höga hästar och ser ner på alla andra?
Varför röker man på balkongen, jo för man vill inte ha rök i sin lägenhet. Att röken sedan drar in hos sina grannar, det tänker man inte på.
Varför skottar man bakom sin egen bil och sätter högen bakom sin grannes?
Varför plockar man inte upp skiten efter sin hund, men blir jäkligt förbannad när de själva klampar i en?
Varför klagar de på katter, pianospelande grannar, glada barn i trappen, att cykeln inte får plats, tvättstugan, snöskottning och bla bla bla?

Helst vill jag bara säga, håll käften, håll dig inomhus eller dra dit pepparn växer!!
Men det går ju inte. Ska man få någon förbättring, så måste det vara konstruktivt, annars blir det väl inget resultat?
Det är inte min bästa sida....att linda in mina känslor och åsikter....
Så jag håller käft!

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Nä och som dörrmatta mår man inte alls bra...res dig och sätt stopp!

~Livet i byn

Yvonne L sa...

Ibland är det faktiskt bäst att hålla tyst just när man blir vansinnigt arg. Andra gånger måste man säga ifrån direkt. Det beror ju liksom på vad det gäller. Men ibland måste man faktiskt bita sig i tungan för att inte agera lika korkat som den man irriterat sig på.

Anonym sa...

Jag vet inte. I vissa fall nås resultat väl kanske om man föregår med gott exempel. Men vissa saknar förmågan att kritiskt granska sig själv... Tyvärr brukar ju dessa inte heller bry sig om de irriterar eller stör! :/
Svår fråga. Jag brukar göra som du. Hålla käft. Men ibland så går det barar inte... :)
//Annika m Ozzy