tisdag 19 januari 2010

Totally in Love...

Efter att ha varit på Schlagerbar med goa vänner, som f.ö sjöng som gudar, eller ska man säga gudinnor, så fick jag mig min första Cosmopolitan.
Den var söt, syrlig och väldigt god, ingen spritsmak där inte, för det tycker jag inte om.
4 cl citronvodka
2 cl Cointreau
4-6 cl cranberryjuice
(pressad citron eller lime)

Röres eller skakas beroende på om du vill ha drinken klar eller grumlig. Servera i martiniglas med en citronskiva som garnering.

Vad tycker du om att smutta på?

Nu lever vi hälsoliv ett par månader, så drinken får vänta till midsommar :)

1 kommentar:

Yvonne L sa...

Jag är nog ingen drinkmänniska utan tar hellre en öl. Fast på sommaren är det inte helt fel med en campari, antingen med apelsinjuice eller Sprite. (Är det sommar snart?)